maandag 10 juni 2013

Een leuk tussendoortje

Zondag 9 juni zou ik terug eens een 1/4 triathlon doen.  In het verleden had ik een liefde voor deze mooie sport, maar door tijdsgebrek en een gebrek aan motivatie.  Besliste ik een 5 jaar geleden dat het mooi was geweest met het hoofdstuk triathlon.
Maar vorig jaar vond de 1ste editie van de "Kallemoeie triathlon" plaats op 200 meter van mij deur en aangezien men sprak van een fantastische organisatie, wou ik dit jaar mij nog eens wagen aan pootje baden, fietsen en lopen.  Van een triathlon voorbereiding kon ik niet spreken wel degelijke looptrainingen met hier en daar wat fietsen op het schema om de benen te laten rusten.  Van zwemmen was zogoed als niets in huis gekomen.
Zondag trok ik dus naar de start met een herkenbaar gevoel van zo'n 20 jaar geleden toen ik vertrok op schoolexamens, iets gedaan maar wellicht te weinig.  Op school was ik niet echt het grote licht in het studeren en zeker niet in het berekenen om net genoeg te studeren.  Meestal was het net iets te weinig.  Dit weekend had ik dat zelfde gevoel voor de zwemproef en de fietsproef, het loopgedeelte mocht geen probleem vormen.  Indien ik in één stuk de wisselzone zou kunnen binnen rijden.
De start van de wedstrijd verliep zoals mijn ingestudeerd nummertje, wat zwemmen en wachten tot het stil wordt (de anderen zijn verdwenen) en dan terug wat zwemmen.  Na véél te lang in het water gelegen te hebben (25'), liep ik de wisselzone in.  Klaar voor mijn fietsproef.  43 kilometers non-drafting, de fiets voelde lekker aan en ik kon verrassend makkelijk een mooi tempo fietsen.  Na 2 ronden en een gemiddelde van 35km/u, mocht ik aan de finale beginnen.  Mijn loopdeel, daar waar ik vroeger in kon uitblinken.  Ik starte tamelijk hevig en starte de jacht op het loslopende wild, het werd een inhaalrace van 10 km of volgens mij, toch iets langer.  Het gevoel zat goed tijdens het lopen en er was nog ruimte voor wat gezever en gezever.  Na 3 ronden kon ik binnen lopen en finaal kwam ik ergens binnen rond de 2u21'.
Mijn indrukken waren, zwemmen was een catastophe, fietsen verliep eigenlijk goed mee en het lopen verliep zeer soepel (4de looptijd met de trio's erbij).   Een schitterende dag en mij sportief kunnen uitleven op een scheet van mijn deur.   En vooral een schitterende organisatie.  Met dank aan het ganse Kallemoeie team.
Volgend jaar herexamens?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten