woensdag 29 mei 2013

Terug van een koude douche

Afgelopen weekend stond er een piek gepland op de sportieve agenda, ik zou er deelnemen aan de Maxi Trail Annecy een wedstrijd van 84 kilometers en meer dan 5000 hoogtemeters.  Stevig werk dus.  Het hele voorjaar stond zowaar in teken van deze ultra trail.  En met de bekende kleine kwaaltjes erbij, vond ik dat ik mijn lijf genoeg geteisterd had, zowel fysiek als mentaal, om mij te prepareren voor deze race.  En vooral dat ik er klaar voor was. 
Maar of ik effectief klaar was voor meer dan 80 kilometers vermaak rond de Lac van Annecy zal niemand weten.  De organisatie annuleerde last-minute de race af 11 uur voor de start kreeg iedere deelnemer de officiĆ«le sms, waarbij de organistaie zich verontschuldigde en de race bevriest.  Sneeuw, modder, koude temperaturen en moeilijke omstandigheden zijn blijkbaar geen ingrediĆ«nten van een trailrun.


een mooi plaatje

Mooi alternatief was een magnifieke training in een magisch kader, het ene moment liepen we in op droge trails, daarna kwam de modder en daarna volgde een wit magisch sneeuwtapijt.  De bergen werden platgelopen door de vele ontgoochelde traillopers.
Uiteindelijk was dit een mooie troostprijs, lopen in de mooie natuur samen met vrienden en zielgenoten is een ultieme beleving.   Het heeft een vrij gevoel en laat alle stress/ontgoocheling wegvloeien



Trailrunning is pure fun en vrijheid!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten