zaterdag 2 augustus 2014

op zoek naar ...

Afgelopen weken heb ik mijn vrije tijd kunnen vullen met het optimaliseren van mijn lijf om eind augustus, zo fit en zo sterk mogelijk aan de start te staan in Courmayeur.  27 augustus om 07u00 plaatselijke tijd schieten ze daar de TDS op gang.


De TDS een ultra vanuit ItaliĆ«  naar het Blankenberge van de Alpen Chamonix Mont Blanc.
Daartussen liggen zo n 120 kilometers en een slordige 7250 hoogtemeters.  De moeite dus om een degelijke voorbereiding te overwegen.  Niet simpel voor een inwoner van het platte, zonder hoogtemeters laagliggende Beernem.

Een degelijke voorbereiding vereist dus het nodige denkwerk waar je je vakantie wilt door brengen, de platte Belgische kust, de Franse Cote d' Azur of een tropisch eilandje.  Mijn oog was des tijds gevallen op de Franse charme van de Mont Ventoux.  Vanuit ons basis kamp Vaison la Romaine opereerde ik op zoek naar leuke single tracks en wat hoogtemeters.  Een obligaat bezoek aan de top van die Ventoux mocht zeker niet ontbreken op het programma.

Een aantal weken later stond het parcours van de TDS op het schema.  Doel was een gezonde mix van sport en spel.  De voornaamste herinnering van deze trip was dat het wel degelijk om een ultra ging.  Vele kilometers gecombineerd met duizelingwekkende hoogtemeters en technische passages.
De belangrijkste les was een les in nederigheid, deze koers zou moeten gelopen worden met het nodige respect voor de bergen.  Te vroeg het gaspedaal indrukken zou leiden tot kortstondige glorie gevolgd door een ultra lange lijdensweg.

Deze twee uitstappen zouden mijn verhaal eind augustus  een positievere noot moeten geven dan vorig jaar .
Met deze wijze wetenschap trek ik eind augustus naar Courmayeur.  Deze week ben ik nog aktief tijdens de trail Val d' Heure, een nationale  trail over 56 kilometers over vermoedelijk een makkelijk terrein.  Dit zou mijn laatste lange training zijn.  Daarna wordt het de benen verzorgen en de geest voeden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten