vrijdag 22 augustus 2014

countdown

Met nog enkele nachtjes slapen te gaan nadert het startschot van de TDS.  27 augustus iets voor 07u00 zullen de zenuwen door mijn keel gieren enkele minuten later zou alles op zijn plaats moeten vallen stap voor stap, dichter en hoger richting Chamonix.  Dit zal echter niet gaan zonder slag of stoot.  Met de wetenschap dat ik mijn lijf en geest met precisie heb afgesteld op die ene wedstrijd vertrek ik toch met enig zelfvertrouwen richting Alpen.

De wedstrijd op zich valt in te delen in 3 stukken.

Het voorgerecht:
Van start Courmayeur tot Bourg Saint Maurice, met als voornaamste pijnpunten Arete du Mont-Favre, Col Chavannes en de Col du Petit Saint Bernard.  Een parcours die zich verraderlijk snel presenteert.  Het grote gevaar van die eerste 50 makkelijke kilometers is het onderschatten van het vervolg...

La piece de la résistance:
Van Bourg Saint Maurice naar Les Contamines.  Bij het verlaten van Bourg Saint Maurice wordt je gewoon op een berg geknald.  Bijna 2000 positieve hoogtemeters zullen zelf de Goden en de half Goden laten piepen en kraken.  Rond Passeur de Pralognan zal mijn gezond verstand??? mij moeten temperen om de technische secties zonder risico's te nemen.
Daarna aanschuiven aan het buffet aan Cormet de Rosselend om dan vervolgens te hollen-lees wandelen- over de Col de la Sauce, Col Est de la Gitte en de Col du Joly om vervolgens binnen te rollen in Les Contamines.

Het dessert:
Na het verlaten van Les Contamines zou ik in goede omstandigheden de nacht moeten induiken.  Met als belangrijkste hindernis Col de Tricot.  Daarna is het en zal het wellicht met mij alleen bergafwaarts gaan richting Chamonix.

De after party:
Eens over de meet kan het dansen beginnen.
Mijn lijf sleuren naar de laatste bevoorrading.  Eenmaal het borstnummer weg is gaat alles plots veel trager en doet alles veel meer pijn, zoals je zak gaan zoeken en je naar de douches slepen.  Eenmaal je terug "fris" ruikt, maar je vaststeld dat je voeten en benen volledig om zeep zijn, kan je ofwel de podoloog gaan zoeken om finaal hopelijk in je bed te belanden.

Waarom zovelen dit allemaal de max vinden....   God zal het weten, waarom zijn de bananen krom...

Hoe schat ik mezelf in...  De grote ervaring van de pure Ultra ontbreken mij. Het voornaamste zal zijn om mij vooral bezig te houden met positieve zaken, mij wat laten mee voeren op de positieve golf en mij te focussen op het goeie ritme. 
Ook mijn voedingsschema zou er voor moeten zorgen dat de tank niet leeg loopt.
Qua drank staat er op het menu Overstims hydrixir lange afstand, water, cola en soep.
In de aanvang fase probeer ik om wat vaste voedsel tot mij te nemen.  Overstims chocolade bar en perf'n délice repen.
Naarmate de wedstrijd vordert zullen de Overstims energix en de antioxidant vloeibare gels en de cafeïne gel de belangrijkste brandstof vormen in verschillende smaken.
Op de stukken bergop zou de Overstims Coup de Fouet moeten zorgen voor instant energie.
Op de bevoorradingsposten zullen chips en zoutkoeken zorgen voor een aangename afwisseling.

Nadien volgt een periode van rust het plan is om de loop schoenen een 2-tal weken op de mat te laten staan.  Maar eerst proberen te genieten van 120 zuivere kilometers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten