dinsdag 26 februari 2013

Kortemark loopt

Afgelopen weekend heb ik mij nog eens gemeten met de stratelopers te Kortemark.  Daar werd een wegwedstrijd beslecht over 20 vlakke kilometers.  Ik had mij vooraf voorgenomen om mij over de streep te gooien in minder dan 1u10'.  Dit zou een goeie test zijn om te zien hoe het gesteld is met de conditie.
s' Ochtends lag er een flink sneeuwtapijt en dit werd er niet beter op.  Starten of thuisblijven?  Starten dus en warm induffelen zou de boodschap zijn.  Eenmaal toegekomen in Kortemark en na wat loslopen bleek het nog allemaal mee te vallen.
Om 15u werd het startschot gegeven en zoals gewoonlijk een snelle start en alle snellere lopers melden zich vooraan.  Drie ronden waarvan één kleintje en twee grote dienden afgelegd te worden.  Na een rondje zat iedereen ongeveer op zijn plaats, ik had het geluk dat ik op sleeptouw werd genomen door een sterk lopende Christophe Deketelaere of was het nu zijn tweelingsbroer Peter.  In ieder geval hij was de man die de stukken tegenwind voor zijn rekening nam.
Ongeveer halfweg koers moest ik eraf na een kleine versnelling en werd ik nog voorbij gelopen door het duo Dewaele en Vandenheede.  Finaal kwam ik binnen in 1u09'45" en volgens Garmin had ik een gemiddelde erop van 17.5km/u.  Operatie geslaagd dus.
Ik kon tevreden huiswaarts keren met een goed gevoel en een 11de plaats.  De benen kunnen gedurende langere tijd een hogere intensiteit aan, maar ik moet wel nog passen bij enkele tussen prikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten