donderdag 4 juni 2015

Voorbeschouwing Ohm Trail

Komend weekend trek ik richting "La redoute", Aywaille, om terug een trail af te haspelen. Niet zomaar een trailke maar de Ohm-Trail, het is daar waar ik een aantal jaar geleden kennis maakte met deze mooie sport, liefde op het eerste zicht.
Dit jaar zorgt de organisatie voor een parcours van 50K, aanleiding hiervan is de 10de editie.  Het belooft terug een zware omloop te worden met aaneengeregen bulten en klimmen. Niet alleen op-en-neer fanaten zullen zich hier kunnen uitleven, maar ook technische tracks zullen wellicht op het menu staan.  Kortom  een wedstrijd die alles bezit.
Of ik terug klaar ben om mij terug in de strijd te mengen? La bouillonante is wonderwel snel verteerd, na een pauze was de honger terug groot om de loopsletsen aan te trekken. De afgelopen weken heb ik reeds een mooi programma kunnen afwerken, een mooie mix van kwaliteit en kwantiteit. En bovenal staat mijn geest in de juiste setting.
Met een ijzeren geest en een aanvaardbare fysieke conditie kan ik dus terug richting front trekken. 

De bandenkeuze zal wellicht de Asics Fuji Racer worden een lichte trailschoen die de ondergrond goed aanvoelt waardoor dat agressief lopen een plezier is.

Wat kleding betreft hoop ik op zon waardoor ik kan aantreden in de Patagonia Air Flow Singlet indien de zon niet van de partij is zal het wellicht terug de Patagonia Short-Sleeved Fore Runnner Shirt worden.

Brandstof wordt terug de Overstims Hydrixir Lange Afstand en de Overstims Fruit'nPerf en de Overstims Cafein gel. Nadien moet de Overstims Recup ervoor zorgen dat ik enkele dagen later terug het juiste ritme kan vinden in Mallorca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten