maandag 16 maart 2015

voorbeschouwing Parijs

Volgende activiteit is een uitje richting Parijs, de lichtstad, stad van de geliefden.  Normaal gesproken zou er, mag er van liefde niet veel, of zelf geen sprake zijn toch zeker niet van het consumeren van de lichamelijke vorm hiervan.  Aangezien vrouwlief thuis blijft, passend op onze kroost zou het ongepast zijn om mij te verdiepen in het bedrijven van de liefde met één of andere schone.
Het doel van mijn bezoek van de Franse hoofdstad kent een ander doel, namelijk de Eco trail Paris tot een goed eind brengen.  En uiteraard mijn liefde voor de sport en het verminken van mijn kleine teen.
Wat is die eco trail Paris precies?  Een 'snelle' omloop op onverhard terrein met kleine hellingen rond Parijs om dan te eindigen op de Eifeltoren.  De moeilijkheid in deze beproeving zal wellicht voor mij en de velen anderen de afstand van een slordige 80 kilometers worden tussen start en finish. Het gevaar van het parcours zal zich onmiddellijk bij de start reeds aanbieden, namelijk een tamelijk biljartvlak parcours waardoor het voor velen de kunst zal zijn om niet te kwistig met de energie om te gaan.  Het zal zéér verleidelijk zijn om in het eerste kwart van de wedstrijd de benen te laten vergalopperen.  Om dan later de rekening cash te betalen bij het ingaan van "uur"4 waarbij benen, maag en hoofd blokkeren en protesteren en weigeren om het getergde lijf voorwaarts te slepen.
 Bij nadere prospectie en uitvogelen van het parcours en het bijhorende profiel hiervan dunkt me dat de klappen zullen uitgedeeld worden tussen bevoorradingspost 1 en 3.  Men kan dus duidelijk spreken van een aan- en uit-loopstrook en er netjes tussenin de hoofdbrok daar waar de meeste hoogtemeters te vinden zijn.
Tot een goed eind brengen...  Mijn doel in Parijs, is om te klus te klaren in een 6u30' of minder als het God beliefd.
Proeven van de prille lentezon

Of ik hierin zal slagen?  Mijn voorbereiding verliep zoals gepland met een paar testen die positief verliepen.  Helaas op het einde van mijn laatste week had ik wat last van te gevoelige hamstrings waardoor ik wat meer rust en bepaalde trainingen heb moeten aanpassen.  Wat de impact hiervan zal zijn is koffiedik kijken.

Net voor de start van de North C Trail
Voor de voordeur van Trakks (Zonienwoud)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten