vrijdag 21 november 2014

voorbeschouwing Olne Spa Olne

Binnen een goeie week brei ik een eind aan het sportieve jaar 2014.  En dit in de klassieker Olne Spa Olne  een snel beloopbaar parcours over net geen 70K, met hier en daar een bult om je uit het ritme te halen.  Geen lange klimmen en uber technische afdalingen, een parcours dus voor de betere lopers.
Wel niet te onderschatten de afstand tussen start en aankomst.  De afstand zorgt ervoor dat men toch beter wat behoedzaam start.
Of ik klaar ben om met een goed gevoel het jaar 2014 af te sluiten? 
De laatste tijd heb ik me terug wat meer gefocust op kwaliteit en minder op volume.  Ik ga ervan uit dat de basis van een paar maand niet volledig verdwenen kan zijn.  Een aantal weken terug stonden lange duur trainingen op het schema die ik vlot kon verteren.  Bewust heb ik dan het volume wat laten zakken en mij wat meer toegelegd op het snellere werk.  Dit door onder andere door crossen mee te pikken.  En stevige blokken in het schema op te nemen.  Kracht, streching en stabilisatie oefeningen kwamen ook met regelmaat naar voren.
Of ik dus klaar ben om binnen een goeie week zo'n 330 minuten te lopen.  Ik vermoed en hoop op positief antwoord.  Mijn grootste concurrent zal vermoedelijk Pascal Van Norden zijn, concurrent of metgezel.  In eerste instantie gezel, zoals afgeleiden van het woord, gezelschap, gezellig. 
Nadien hoop ik in eerste instantie op een lekker warm stortbad gevolgd door een gezellige pint op de goede afloop.
De daarop volgende 2 weken zullen vooral in teken staan van rust en recuperatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten