maandag 10 februari 2014

Sportdranken en sportgels slurpen

Bij het terug langer worden van de dagen, stijgen rechtevenredig mijn langere duurlopen.  Daar de langere trails om de hoek wachten, stijgt het trainingsvolume terug zienderogen.  Nu durven we weer uitzetten voor duurloopkes van 3 à 4 uur.
Vandaag heb ik terug meer dan 50 kilometers versleten, dit gaf mij de gelegenheid om terug weer wat meer met mijn sportvoeding bezig te zijn.  Sportvoeding is voor mij en waarschijnelijk voor iedere duursporter van levensbelang.  Het vormt trouwens de bron van energie tijdens de inspanning.
Tijdens mijn langere duurlopen profiteer ik ervan om mijn lichaam gewent te maken aan de sportdranken, gels en repen.  Eigenlijk draait alles om adaptatie, je lichaam laten omgaan met langere duurbelastingen en je lichaam gewent maken aan het innemen van sportvoeding tijdens die lange duur.  Dankzij www.overstims.com kan ik tijdens mijn trainingen hier uitvoerig mee experimenteren.
Ik kan gedurende die langere lopen rekenen op de Hydrixir long distance (sportdrank), daar waar ik anders bij kortere loopjes mij hydrateer met de Hydrixir Antioxydant.
De verschillende gels en repen (te veel om op te noemen) zijn belangrijke energiebronen, ook hier zorg ik ervoor dat mijn systeem die produkten reeds goed kent, zodat ik tijdens trails geen ongemaken ervaar.
Het komt er dus eigenlijk op aan dat je tijdens iedere lange duurtraining je lichaam voorziet van die produkten die je wenst te nemen tijdens je trails.  Op die manier zorg je ervoor dat je niet voor onaangename verassingen komt te staan.  Wat niet onbelangrijk is dat het nemen van die bepaalde sportvoeding ervoor zorgt dat je je trainingen beter en langer kan afwerken, bovendien zal je ook beter recuperen na de training indien je voldoende aandacht besteed aan je sportvoeding.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen