woensdag 15 januari 2014

Sur les Traces des Ducs de Savoie

Aankomende zomer is het hoofddoel officieel bevestigd.  Wij mogen van start gaan op de TDS (sur les Traces des Ducs de Savoie), de start wordt gegeven in Courmayeur/Italië op woensdag 27/08 om 7u00.  Zoals vorig jaar mogen wij lopen in het prachtige decors met uitzicht op de Mont Blanc en nog zo véél ander moois.  De truc bestaat erin om een afstand te overbruggen van 119kilometers en 7250 positieve hoogtemeters en alleen proberen te genieten en gefocust blijven op de mooie zaken.
Volgens de organisatie zijn de "dipje gevoelige plaatsen"  arête du Mont-Favre (2435m), Col Chavannes (2603m), Col du Petit Saint-Bernard (2188), Passeur de Pralognan (2567m), Col de la Gitte (2322m) en last but not least Col du Tricot (2120m) daarna gaat het downhill richting les Houches waar de vrijwilligers hun "brom" nog kunnen aansteken en zo binnen te hollen in Chamonix.  't Ziet er dus naar uit dat dit gene "kattepis" is.
langs het parcours van de CCC 2013

Vorig jaar draaide mijn deelname aan de CCC uit op een ware nachtmerrie.  Enkele zaken die ik heb onthouden van Chamonix 2013:

-Start niet als je geen 100% bent

-Laat je niet zot maken in de eerste wedstrijdhelft, probeer te vergeten dat het een wedstrijd is.  Geniet maar blijf gefocust, verzorg jezelf.

-Kies zorgvuldig je materiaal!  Dankzij www.patagonia.com heb ik al de verplichte items en extra kunnen meenemen en had ik toch een minimum aan gewicht.  Kies voor licht topkwaliteits materiaal.  Het weer kan een doorslaggevend factor zijn.  Probeer je zo goed mogelijk te wapenen tegen de elementen.

-Let op je voeding.  Voeding is van levensbelang in zulke wedstrijden.  Dankzij www.overstims.com heb ik het traject toch nog kunnen uitslenteren alleen met kapotte benen.  De maag en het systeem waren nog ok na 19 uur hardlabeur.

-Probeer te trainen in de zelfde omgeving en test alles eerst uitvoerig uit.

Met deze zaken in het achterhoofd zal ik aan mijn voorbereiding starten en hoop ik op een goed resultaat in 2014.

See you in Chamonix!!
Courmayeur 2013 start CCC

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten