woensdag 22 april 2015

Voorbeschouwing La Bouillonante

Na Parijs staat La Bouillonante op het programma en deze kondigt zich binnen enkele dagen aan.
De organisatie koos er dit jaar voor om een ultra op het programma te plaatsen voor diegenen met reuze honger-een blijvend zwak van mijzelf, gecombineerd met een onwaarschijnlijke dorst- de ultra afstand bedraagt 104K bloed, zweet en tranen gecombineerd met een slordige 4000 positieve en jawel evenveel negatieve hoogtemeters.  Aangezien mijn topsnelheid niet meer onder de noemer ultrasoon valt-en of dit ooit zou geweest zijn- was bepalend voor de keuze van het lange werk.  Hier hoop ik dat mijn diesel motor en tank carrosserie het kan halen van nerveuse al dan niet Arabische volbloeden of dekhengsten in het algemeen, die zich wat verslikken in de omvang van deze hap.
Deze wedstrijd wordt tevens het strijdtoneel om de Belgische titel "Traillopen Lange Afstand" en zou meteen ook de selectiewedstrijd worden van het wereldkampioenschap te Annecy Frankrijk.  En dit jawel enkele weken later, slik...
Dat ik ambities koester om voluit te gaan voor de gouden Belgische plak kan ik niet ontkennen. Maar dit zal wellicht niet zonder slag of stoot verlopen.  Ik verwacht vooral weerwerk van mijn Waalse broeders die zich aan de andere kant van Samber en Maas hebben voorbereid en dit zal wellicht in hun voordeel spelen.  Aangezien merendeel van mijn trainingen zich hebben afgespeeld in het vlakke Vlaanderen, jawel zo plat als een pannekoek.  Uiteraard heb ik meerdere malen mijn geliefde trainingshabitat gewisseld voor de Ardennen en andere plaatsen waar er mooie tracks te vinden zijn.  Maar de hoop die ik koester in het welslagen van volgende opdracht berust zich in het feit dat ik een maand geleden mijn motor gedurende 6u30 heb kunnen laten draaien aan een aardige intensiteit en kon arriveren net buiten de top-10 op den Eifeltoren.  Of die eco trail Paris nu in mijn voordeel zal spelen dat zal binnen een aantal dagen weten.
Meer hierover....

1 opmerking:

  1. Gaat ongetwijfeld een topprestatie van je worden. Ik duim alvast, zou mooie opsteker zijn voor "pannekoeklandlopers". ;-)) Suc6

    BeantwoordenVerwijderen