vrijdag 23 januari 2015

Trail du Mont

Dit weekend start ik het nieuwe trailseizoen 2015 terug rond de streek van Doornik om exact te zijn zal ik toeren draaien rond de Mont Saint Aubert.  Een klein gehucht met een klein bergje/heuvel.
Klein maar fijn, de organisatie benut elke hoogtemeter en sturen ons langs verschillende flanken de 'Mont' op.  Het is een leuke mix van trappen, boerewegeltjes, bos, wei en modderstroken. 
Het parcours telt slechts 30K een korte trail dus, niet echt mijn ding.  Door de korte afstand zal het tempo logischerwijs hoger liggen dan bij een langere trail.  Het zal voor een zaak zijn om niet te verzuipen tussen het jonge geweld die het gaspedaal stevig zullen indrukken.  Ik hoop enerzijds dat mijn crossen ervoor zullen zorgen dat ik de jonge veulens kan bijhouden in die startfase.  De ervaring leert mij dat na een paar snelle kilometers het tempo terugvalt naar het aanvaardbare.  Daar hoop ik dan om ergens in de kop van de koers te zitten, om dan te zien hoe de kaarten verdeeld zijn.

De weersomstandigheden (vrieskoude/mist/...) maken de keuze van kleding niet makkelijk, niet te warm en niet te koud.
Een punt is al zeker er wordt gelopen in lange broek en met de Patagonia Cap4 expedition lightweight Beanie op mijn hoofd om het hoofd koel en warm te houden.  Waarschijnlijk zal ik kiezen voor 3 lagen; Patagonia capilene1 silkweight shirt, Patagonia All Weather shirt en daarop een Patagonia sleeveless jacket. Onderaan kies ik voor de vertrouwde Patagonia Pro short omwille van zijn handige opbergzakjes.
Voor de schoenen kies ik voor de Asics Fuji racer een lichtgewicht trailschoen die ondanks zijn gewicht toch voldoende stabiliteit en tractie biedt.
Qua voeding zal ik Overstims Hydrixir kiezen met enkele Energix en Antioxidant  vloeibare gels aangevuld met een cafein gel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten