dinsdag 26 november 2013

schuiven in de modder

Dat crosscountry niet echt mijn ding is wederom bewezen.  Dit weekend heb ik mijn 2de cross van het seizoen gelopen.  Dat er bij crossen modder aan te pas komt klinkt logisch maar de 2 crossen waar ik van start ging (Maria Aalter en Crosscup Roeselare) was een beetje van het goede teveel.  Er was een overvloed aan modder en andere glijpartijen en een schaarste aan maagdelijk groen snel gras.  Het was dus een parcours voor lichte en snelle reebokken die sierlijk door de modder kunnen springen, klieven en rennen en niet zozeer het parcours voor een Oost-Duitse tank die overal doorheen "probeert" te rammen, en finaal de grip verliest ...

Maar crossen is inderdaad niet echt men ding, maar reden te meer om mij te wagen op het gladde ijs-modder.  Het is maar door eens flink op je smoel te vallen en terug recht te krabben dat je sterker wordt.  En dit is de voornaamst motivatie van cross-leden-.  Ik ben er dan ook Heilig van overtuigd dat zo'n dergelijke ideeën zich kunnen vertalen naar een  motor met meer vermogen.  En extra PK is wel iets dat je kan gebruiken tijdens een trail.

Met het oog op de Houffatrail, -die ervoor zou moeten zorgen dat ik 2013 in schoonheid kan eindigen- is zulks zeker op zijn plaats.  Ik heb nu nog een dikke week om mijn lichaam extra onder te stoom te plaatsen, gevolgd door een korte rust.  Om daarna hevig te knallen.

Deze week wordt het volume eventjes de hoogte ingejaagd en daarna een lange grote knal...
Ge weest gewaarschuwt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten