vrijdag 1 november 2013

Right on track

Het is nu toch al een 2-tal weken dat ik kan zeggen dat ik probleemloos kan trainen.  Weliswaar nog rustig aftasten en een kalme opbouw.  Maar de afgewerkte trainingen geven mij terug weer vertrouwen in de toekomst.
De voorgaande 2 maand was een kwelling op mentaal vlak.  Gelukkig hadden we besloten om te werken met een actieve revalidatie.  Dus volledig stil heeft de motor eigenlijk niet lang gelegen.  Maar het was frustrerend om niet te kunnen doen wat anders een deel van je leven is.  De lange duurlopen en de tempo's waar je soms meermaals door de muur moest ontbraken op mijn wekelijks menu.  Deze werden vervangen door proprioceptie, kracht, stabiliteit,zwem en -fietstrainingen.
Maar sinds 2 weken kan ik de loopschoenen terug aanbinden en de vrijheid terug ervaren om vrij in het bos te lopen en door de velden te razen.  Gisteren heb ik zelf terug een tempo training afgewerkt, het gevoel was nog niet top (logisch) maar met wilskracht kon ik toch mijn tempo's afwerken aan 3'20"/km.
Nu wat crossen inplannen om de basissnelheid terug wat op te schroeven en dan kunnen we met een goed gemoed denken aan het voorjaar 2014...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten