zondag 21 april 2013

Voorbeschouwing Loop van Vlaanderen

Volgende week terug een vijftiger op het programma.  Geen echte trail, en geen echte wegwedstrijd iets er tussen in, een Challenge dan maar.
Door het snellere parcours en lage technische gehalte verwacht ik toch enkele sterkere marathonlopers aan de start, die effe willen proeven van die groenere omgeving in plaats van te lopen tussen het beton.
Voor mezelf zal het een zaak zijn om me niet te verslikken in het tempo, het gevaar zal er in schuilen, door de snellere ondergrond en het snellere parcours er een snellere snelheid op na te houden.  Klinkt allemaal zeer logisch, maar het probleem kan/zal zijn; de afstand, na een uurtje of 2 flink doordraven zou het kunnen zijn dat de motor en de carroserie begint tegen te pruttelen.  Dus zal doseren terug de sleutel zijn.
Ik hoop mijn wedstrijd goed te kunnen indelen, een ideaal scenario zou zijn dat ik ergens halfweg ergens vooraan zou lopen om dan mijn plaats gecontroleerd te verdedigen.  Wat die plaats ook moge zijn.  Dat de beste moge winnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten