vrijdag 4 december 2015

Houffa TRAKKS trail voorbeschouwing

Zoals afgesproken zal ik dit weekend mijn sportief trail seizoen afsluiten in de Houffa Trakks trail.

Zoals de naam het laat vermoeden speelt zich dit af in het Zuiden van onze Ardennen meer bepaald in Houffalize en wordt deze trail ondersteund door hoe kan het ook anders de "trailrunshop" Trakks.

Ik hoop er samen met een bont gezelschap het mooie weer te maken vooraan in de koers van de 50K.
Een omloop van 50K met een typisch Ardens karakter, korte maar krakkende klimmetjes, een gladde onstabiele ondergrond door de aanwezigheid van tonnen spekgladde  modder en een tapijt van bladeren met "ik weet niet wat eronder zit".  Deze omloop zou ons moeten doen krakken in volle finale.

De weercondities zin op en top een mix van winter en herfst.  Vochtig, koud en nat.  Hoe koud of hoe nat dit nu allemaal zal aanvoelen in het heetst van de strijd is de "Grote" vraag om voor het correcte kleding ensemble te kiezen.  Ik volg alvast de raad op van tante Kaat en kies voor verschillende laagjes.

Hoe de benen en het lijf voelen?  Prima?  Ik heb er voor gekozen om mijn winter offensief af te sluiten in een tweeluik.  Een 2-tal weken geleden heb ik deelgenomen aan de Uewersauer trail.  De trail van Luxemburg.  Na een vlotte en snelle start kon ik netjes beslag leggen op een 5de plaats.  Deze 5de plaats zou niet meer wijzigen tot op de meet.  Ik kon netjes gecontroleerd mij wedstrijd uit lopen.  Gecontroleerd-diegenen voor mij waar véél te snel voor mijn capaciteiten, en achter had ik 2 jagers die ik mooi kon afhouden-. 
Met een 2-tal weekjes om te bekomen hoop ik dat ik voldoende gerust-geprepareerd ben voor mijn laatste trail van 2015.  De conditie is prima en hopelijk ben ik nog fit genoeg om met scherp te schieten. 

Nadien volgt een korte periode van rust en planning naar 2016.  Voor 2016 is er alvast een kleine wijziging op sportief-ondersteunend vlak.  Meer nieuws volgt...  Maar nu eerst knallen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten